Obrót nieruchomościami

W zakresie obrotu nieruchomościami nasza Kancelaria Notarialna przygotowuje akty notarialne, którym strony są obowiązane lub chcą nadać formę notarialną, takie jak:

 

  • umowa sprzedaży nieruchomości,
  • umowa darowizny nieruchomości,
  • umowa przedwstępna dotycząca nieruchomości,
  • umowa zobowiązująca do przeniesienia własności nieruchomości,
  • umowa zamiany nieruchomości,
  • zniesienie współwłasności nieruchomości,
  • ustanowienie hipoteki,
  • umowa dożywocia,
  • umowa ustanowienia odrębnej własności lokalu,
  • umowa zmiany odrębnej własności lokalu,
  • umowa deweloperska,
  • umowa przeniesienia własności nieruchomości,
  • przeniesienie własności nieruchomości w celu zwolnienia z długu,
  • oferta przeniesienia własności nieruchomości,
  • oświadczenie o przyjęciu oferty,
  • ustanowienie służebności gruntowej, przesyłu, osobistej,
  • ustanowienie prawa użytkowania,
  • oświadczenia o wykonaniu prawa odkupu albo pierwokupu,
  • protokół zebrania członków Wspólnoty Mieszkaniowej.

UMOWA SPRZEDAŻY DZIAŁKI/DOMU

Dokumenty do sporządzenia umów:

  1. Wypis z rejestru gruntów (z adnotacją, że jest przeznaczony do wpisu do ksiąg wieczystych), dokument jest ważny 3 miesiące.
    Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Geodezji, ul. Kopernika 15 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się w powiecie rzeszowskim – PODGIK Rzeszów, ul. Bernardyńska 7 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza powiatem rzeszowskim – w odpowiednim Starostwie Powiatowym
  2. Wyrys z mapy ewidencyjnej (z adnotacją, że jest przeznaczony do wpisu do ksiąg wieczystych), dokument jest ważny 3 miesiące.
    Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Geodezji, ul. Kopernika 15 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się w powiecie rzeszowskim – PODGIK Rzeszów, ul. Bernardyńska 7 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza powiatem rzeszowskim: w odpowiednim Starostwie Powiatowym
  3. Zaświadczenie o planie miejscowym z Urzędu Gminy/Miasta, na terenie której położona jest przedmiotowa działka, z którego wynikać będzie przeznaczenie działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, ewentualnie świadczące o braku takiego planu.
    Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Architektury, Rzeszów, ul. Kopernika 15,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza Rzeszowem – odpowiedni Urząd Gminy.
  4. Zaświadczenie o zalesieniu potwierdzające, że nieruchomość jest lub nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu i że jest lub nie jest objęta decyzją starosty określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej. Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Ochrony Środowiska, Rzeszów, ul. Rynek 7,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się w powiecie rzeszowskim – Rzeszów, ul. 8 Marca 13,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza powiatem rzeszowskim: w odpowiednim Starostwie Powiatowym.
  5. Podstawa nabycia, np. akt notarialny lub postanowienie Sądu w sprawie stwierdzenia nabycia spadku.
  6. Zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego, z którego wynikać będzie, że uregulowany został obowiązek podatkowy w zakresie podatku od spadków i darowizn – tylko w przypadku, gdy podstawą nabycia było postanowienie o nabyciu spadku, akt poświadczenia dziedziczenia lub umowa darowizny sporządzona po 2007 r.
  7. Dane osobowe osób sprzedających i kupujących (imię, drugie imię, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania).
    W przypadku gdy nieruchomość nabywa lub zbywa firma: nr REGON, NIP i KRS, tekst jednolity umowy spółki nabywającej lub zbywającej, uchwała zarządu spółki w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lub zakup nieruchomości.
  8. Wypis umowy majątkowej małżeńskiej – jeżeli małżonkowie mają rozdzielność.
  9. Cena sprzedaży działki.
  10. Warunki i data wydania działki.
  11. Nr konta bankowego – w przypadku zapłaty ceny przelewem bankowym.

UMOWA SPRZEDAŻY LOKALU MIESZKALNEGO Z KSIĘGĄ WIECZYSTĄ

  1. Numer księgi wieczystej.
  2. Podstawa nabycia, np. akt notarialny lub postanowienie Sądu w sprawie stwierdzenia nabycia spadku.
  3. Zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego, z którego wynikać będzie, że uregulowany został obowiązek podatkowy w zakresie podatku od spadków i darowizn – tylko w przypadku, gdy podstawą nabycia było postanowienie o nabyciu spadku, akt poświadczenia dziedziczenia lub umowa darowizny sporządzona po 2007 r.
  4. Zaświadczenie, że w lokalu nikt nie jest zameldowany na pobyt stały lub czasowy.
  5. Zaświadczenie, że nie występują zaległości z tytułu opłat mieszkaniowych.
  6. Zaświadczenie z banku do sporządzenia aktu notarialnego (wpis hipoteki) – jeżeli kupujący biorą kredyt na zakup mieszkania.
  7. Zaświadczenie o stanie zadłużenia z banku – jeżeli sprzedający ma wpisaną hipotekę na lokal mieszkalny.
  8. Dane osobowe osób sprzedających i kupujących (imię, drugie imię, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania).
  9. Wypis umowy majątkowej małżeńskiej – jeżeli małżonkowie mają rozdzielność.
  10. Cena sprzedaży lokalu mieszkalnego.
  11. Data wydania lokalu mieszkalnego.
  12. Nr konta bankowego sprzedającego.

UMOWA SPRZEDAŻY LOKALU MIESZKALNEGO BEZ KSIĘGI WIECZYSTEJ

  1. Zaświadczenie ze spółdzielni o przysługującym prawie do lokalu oraz że nie występują zaległości z tytułu opłat mieszkaniowych.
  2. Zaświadczenie, że w lokalu nikt nie jest zameldowany na pobyt stały lub czasowy.
  3. Podstawa nabycia, np. akt notarialny lub postanowienie Sądu w sprawie stwierdzenia nabycia spadku.
  4. Zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego, z którego wynikać będzie, że uregulowany został obowiązek podatkowy w zakresie podatku od spadków i darowizn – tylko w przypadku, gdy podstawą nabycia było postanowienie o nabyciu spadku, akt poświadczenia dziedziczenia lub umowa darowizny sporządzona po 2007 r.
  5. Dane osobowe osób sprzedających i kupujących (imię, drugie imię, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania).
  6. Wypis umowy majątkowej małżeńskiej – jeżeli małżonkowie mają rozdzielność.
  7. Cena sprzedaży lokalu mieszkalnego.
  8. Data wydania lokalu mieszkalnego.
  9. Nr konta bankowego sprzedającego.

UMOWA DAROWIZNY DZIAŁKI/DOMU

  1. Wypis z rejestru gruntów (z adnotacją, że jest przeznaczony do wpisu do ksiąg wieczystych), dokument jest ważny 3 miesiące.
    Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Geodezji, ul. Kopernika 15 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się w powiecie rzeszowskim – PODGIK Rzeszów, ul. Bernardyńska 7 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza powiatem rzeszowskim:
    w odpowiednim Starostwie Powiatowym.
  2. Wyrys z mapy ewidencyjnej (z adnotacją, że jest przeznaczony do wpisu do ksiąg wieczystych), dokument jest ważny 3 miesiące.
    Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Geodezji, ul. Kopernika 15 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się w powiecie rzeszowskim – PODGIK Rzeszów, ul. Bernardyńska 7 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza powiatem rzeszowskim: w odpowiednim Starostwie Powiatowym.
  3. Zaświadczenie o planie miejscowym z Urzędu Gminy/Miasta, na terenie której położona jest przedmiotowa działka, z którego wynikać będzie przeznaczenie działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, ewentualnie świadczące o braku takiego planu. Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Architektury, Rzeszów, ul. Kopernika 15,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza Rzeszowem – odpowiedni Urząd Gminy.
  4. Zaświadczenie o zalesieniu potwierdzające, że nieruchomość jest lub nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu i że jest lub nie jest objęta decyzją starosty określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej.
    Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Ochrony Środowiska, Rzeszów, ul. Rynek 7
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się w powiecie rzeszowskim – Rzeszów, ul. 8 Marca 13,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza powiatem rzeszowskim: w odpowiednim Starostwie Powiatowym.
  5. Podstawa nabycia, np. akt notarialny lub postanowienie Sądu w sprawie stwierdzenia nabycia spadku.
  6. Zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego, z którego wynikać będzie, że uregulowany został obowiązek podatkowy w zakresie podatku od spadków i darowizn – tylko w przypadku, gdy podstawą nabycia było postanowienie o nabyciu spadku, akt poświadczenia dziedziczenia lub umowa darowizny sporządzona po 2007 r.
  7. Dane osobowe osób darujących i obdarowanych (imię, drugie imię, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania).
  8. Wartość rynkowa działki.

UMOWA DAROWIZNY LOKALU MIESZKALNEGO Z KSIĘGĄ WIECZYSTĄ

  1. Numer księgi wieczystej.
  2. Podstawa nabycia, np. akt notarialny lub postanowienie Sądu w sprawie stwierdzenia nabycia spadku.
  3. Zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego, z którego wynikać będzie, że uregulowany został obowiązek podatkowy w zakresie podatku od spadków i darowizn – tylko w przypadku, gdy podstawą nabycia było postanowienie o nabyciu spadku, akt poświadczenia dziedziczenia lub umowa darowizny sporządzona po 2007 r.
  4. Dane osobowe osób darujących i obdarowanych (imię, drugie imię, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania).
  5. Wypis umowy majątkowej małżeńskiej – jeżeli małżonkowie mają rozdzielność.
  6. Wartość rynkowa lokalu mieszkalnego.

UMOWA DAROWIZNY LOKALU MIESZKALNEGO BEZ KSIĘGI WIECZYSTEJ

  1. Zaświadczenie ze spółdzielni o przysługującym prawie do lokalu.
  2. Podstawa nabycia, np. akt notarialny lub postanowienie Sądu w sprawie stwierdzenia nabycia spadku.
  3. Zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego, z którego wynikać będzie, że uregulowany został obowiązek podatkowy w zakresie podatku od spadków i darowizn – tylko w przypadku, gdy podstawą nabycia było postanowienie o nabyciu spadku, akt poświadczenia dziedziczenia lub umowa darowizny sporządzona po 2007 r.
  4. Dane osobowe osób darujących i obdarowanych (imię, drugie imię, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania).
  5. Wypis umowy majątkowej małżeńskiej – jeżeli małżonkowie mają rozdzielność.
  6. Wartość rynkowa lokalu mieszkalnego.

UMOWA PRZEDWSTĘPNA SPRZEDAŻY DZIAŁKI

  1. Wypis z rejestru gruntów (z adnotacją, że jest przeznaczony do wpisu do ksiąg wieczystych), dokument jest ważny 3 miesiące.
    Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Geodezji, ul. Kopernika 15 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się w powiecie rzeszowskim – PODGIK Rzeszów, ul. Bernardyńska 7 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza powiatem rzeszowskim –
    w odpowiednim Starostwie Powiatowym.
  2. Wyrys z mapy ewidencyjnej (z adnotacją, że jest przeznaczony do wpisu do ksiąg wieczystych), dokument jest ważny 3 miesiące.
    Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Geodezji, ul. Kopernika 15 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się w powiecie rzeszowskim – PODGIK Rzeszów, ul. Bernardyńska 7 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza powiatem rzeszowskim – w odpowiednim Starostwie Powiatowym.
  3. Zaświadczenie o planie miejscowym z Urzędu Gminy/Miasta, na terenie której położona jest przedmiotowa działka, z którego wynikać będzie przeznaczenie działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, ewentualnie świadczące o braku takiego planu.
    Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Architektury, Rzeszów, ul. Kopernika 15,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza Rzeszowem – odpowiedni Urząd Gminy.
  4. Zaświadczenie o zalesieniu potwierdzające, że nieruchomość jest lub nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu i że jest lub nie jest objęta decyzją starosty określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej.
    Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Ochrony Środowiska, Rzeszów, ul. Rynek 7
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się w powiecie rzeszowskim – Rzeszów, ul. 8 Marca 13,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza powiatem rzeszowskim – w odpowiednim Starostwie Powiatowym.
  5. Podstawa nabycia, np. akt notarialny lub postanowienie Sądu w sprawie stwierdzenia nabycia spadku.
  6. Zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego, z którego wynikać będzie, że uregulowany został obowiązek podatkowy w zakresie podatku od spadków i darowizn – tylko w przypadku, gdy podstawą nabycia było postanowienie o nabyciu spadku, akt poświadczenia dziedziczenia lub umowa darowizny sporządzona po 2007 r.
  7. Dane osobowe osób sprzedających i kupujących (imię, drugie imię, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania).
    W przypadku gdy nieruchomość nabywa lub zbywa firma: nr REGON, NIP i KRS, tekst jednolity umowy spółki nabywającej lub zbywającej, uchwała zarządu spółki w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lub zakup nieruchomości.
  8. Wypis umowy majątkowej małżeńskiej – jeżeli małżonkowie mają rozdzielność.
  9. Cena sprzedaży działki.
  10. Warunki i data wydania działki.
  11. Nr konta bankowego – w przypadku zapłaty ceny przelewem bankowym.

UMOWA PRZEDWSTĘPNA SPRZEDAŻY LOKALU MIESZKALNEGO Z KSIĘGĄ WIECZYSTĄ

  1. Numer księgi wieczystej.
  2. Podstawa nabycia, np. akt notarialny lub postanowienie Sądu w sprawie stwierdzenia nabycia spadku.
  3. Zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego, z którego wynikać będzie, że uregulowany został obowiązek podatkowy w zakresie podatku od spadków i darowizn – tylko w przypadku, gdy podstawą nabycia było postanowienie o nabyciu spadku, akt poświadczenia dziedziczenia lub umowa darowizny sporządzona po 2007 r.
  4. Dane osobowe osób darujących i obdarowanych (imię, drugie imię, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania).
  5. Wypis umowy majątkowej małżeńskiej – jeżeli małżonkowie mają rozdzielność.
  6. Wartość rynkowa lokalu mieszkalnego.

UMOWA PRZEDWSTĘPNA SPRZEDAŻY LOKALU MIESZKALNEGO BEZ KSIĘGI WIECZYSTEJ

  1. Zaświadczenie ze spółdzielni o przysługującym prawie do lokalu.
  2. Podstawa nabycia, np. akt notarialny lub postanowienie Sądu w sprawie stwierdzenia nabycia spadku.
  3. Zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego, z którego wynikać będzie, że uregulowany został obowiązek podatkowy w zakresie podatku od spadków i darowizn – tylko w przypadku, gdy podstawą nabycia było postanowienie o nabyciu spadku, akt poświadczenia dziedziczenia lub umowa darowizny sporządzona po 2007 r.
  4. Dane osobowe osób darujących i obdarowanych (imię, drugie imię, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania).
  5. Wypis umowy majątkowej małżeńskiej – jeżeli małżonkowie mają rozdzielność.
  6. Wartość rynkowa lokalu mieszkalnego.

UMOWA PRZEDWSTĘPNA SPRZEDAŻY LOKALU MIESZKALNEGO Z KSIĘGĄ WIECZYSTĄ

  1. Numer księgi wieczystej.
  2. Podstawa nabycia, np. akt notarialny lub postanowienie Sądu w sprawie stwierdzenia nabycia spadku.
  3. Zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego, z którego wynikać będzie, że uregulowany został obowiązek podatkowy w zakresie podatku od spadków i darowizn – tylko w przypadku, gdy podstawą nabycia było postanowienie o nabyciu spadku, akt poświadczenia dziedziczenia lub umowa darowizny sporządzona po 2007 r.
  4. Zaświadczenie, że w lokalu nikt nie jest zameldowany na pobyt stały lub czasowy.
  5. Zaświadczenie, że nie występują zaległości z tytułu opłat mieszkaniowych.
  6. Zaświadczenie z banku do sporządzenia aktu notarialnego (wpis hipoteki) – jeżeli kupujący biorą kredyt na zakup mieszkania.
  7. Zaświadczenie o stanie zadłużenia z banku – jeżeli sprzedający ma wpisaną hipotekę na lokal mieszkalny.
  8. Dane osobowe osób sprzedających i kupujących (imię, drugie imię, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania).
  9. Wypis umowy majątkowej małżeńskiej – jeżeli małżonkowie mają rozdzielność.
  10. Cena sprzedaży lokalu mieszkalnego.
  11. Data wydania lokalu mieszkalnego.
  12. Nr konta bankowego sprzedającego.

UMOWA PRZEDWSTĘPNA SPRZEDAŻY LOKALU MIESZKALNEGO BEZ KSIĘGI WIECZYSTEJ

  1. Zaświadczenie ze spółdzielni o przysługującym prawie do lokalu oraz że nie występują zaległości z tytułu opłat mieszkaniowych.
  2. Zaświadczenie, że w lokalu nikt nie jest zameldowany na pobyt stały lub czasowy.
  3. Podstawa nabycia, np. akt notarialny lub postanowienie Sądu w sprawie stwierdzenia nabycia spadku.
  4. Zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego, z którego wynikać będzie, że uregulowany został obowiązek podatkowy w zakresie podatku od spadków i darowizn – tylko w przypadku, gdy podstawą nabycia było postanowienie o nabyciu spadku, akt poświadczenia dziedziczenia lub umowa darowizny sporządzona po 2007 r.
  5. Dane osobowe osób sprzedających i kupujących (imię, drugie imię, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania).
  6. Wypis umowy majątkowej małżeńskiej – jeżeli małżonkowie mają rozdzielność
  7. Cena sprzedaży lokalu mieszkalnego.
  8. Data wydania lokalu mieszkalnego.
  9. Nr konta bankowego sprzedającego.

UMOWA DOŻYWOCIA LOKALU MIESZKALNEGO Z KSIĘGĄ WIECZYSTĄ

Dokumenty do sporządzenia umowy dożywocia:

  1. Numer księgi wieczystej.
  2. Podstawa nabycia, np. akt notarialny lub postanowienie Sądu w sprawie stwierdzenia nabycia spadku.
  3. Zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego, z którego wynikać będzie, że uregulowany został obowiązek podatkowy w zakresie podatku od spadków i darowizn – tylko w przypadku, gdy podstawą nabycia było postanowienie o nabyciu spadku, akt poświadczenia dziedziczenia lub umowa darowizny sporządzona po 2007 r.
  4. Zaświadczenie, że w lokalu nikt nie jest zameldowany na pobyt stały lub czasowy.
  5. Zaświadczenie, że nie występują zaległości z tytułu opłat mieszkaniowych.
  6. Zaświadczenie z banku do sporządzenia aktu notarialnego (wpis hipoteki) – jeżeli kupujący biorą kredyt na zakup
  7. Zaświadczenie o stanie zadłużenia z banku – jeżeli sprzedający ma wpisaną hipotekę na lokal mieszkalny.
  8. Dane osobowe osób sprzedających i kupujących (imię, drugie imię, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania).
  9. Wypis umowy majątkowej małżeńskiej – jeżeli małżonkowie mają rozdzielność.
  10. Cena sprzedaży lokalu mieszkalnego.
  11. Data wydania lokalu mieszkalnego.
  12. Nr konta bankowego sprzedającego.

UMOWA DOŻYWOCIA BUDYNKU MIESZKALNEGO

  1. Wypis z rejestru gruntów (z adnotacją, że jest przeznaczony do wpisu do ksiąg wieczystych), dokument jest ważny 3 miesiące.
    Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Geodezji, ul. Kopernika 15 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się w powiecie rzeszowskim – PODGIK Rzeszów, ul. Bernardyńska 7 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza powiatem rzeszowskim:
    w odpowiednim Starostwie Powiatowym.
  2. Wyrys z mapy ewidencyjnej (z adnotacją, że jest przeznaczony do wpisu do ksiąg wieczystych), dokument jest ważny 3 miesiące.
    Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Geodezji, ul. Kopernika 15 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się w powiecie rzeszowskim – PODGIK Rzeszów, ul. Bernardyńska 7 w Rzeszowie,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza powiatem rzeszowskim: w odpowiednim Starostwie Powiatowym.
  3. Zaświadczenie o planie miejscowym z Urzędu Gminy/Miasta, na terenie której położona jest przedmiotowa działka, z którego wynikać będzie przeznaczenie działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, ewentualnie świadczące o braku takiego planu.
    Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Architektury, Rzeszów, ul. Kopernika 15,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza Rzeszowem – odpowiedni Urząd Gminy.
  4. Zaświadczenie o zalesieniu potwierdzające, że nieruchomość jest lub nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu i że jest lub nie jest objęta decyzją starosty określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej.
    Miejsce uzyskania dokumentu:
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się na terenie Rzeszowa – Wydział Ochrony Środowiska, Rzeszów, ul. Rynek 7
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się w powiecie rzeszowskim – Rzeszów, ul. 8 Marca 13,
    – gdy przedmiotowa działka znajduje się poza powiatem rzeszowskim: w odpowiednim Starostwie Powiatowym.
  5. Podstawa nabycia, np. akt notarialny lub postanowienie Sądu w sprawie stwierdzenia nabycia spadku.
  6. Zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego, z którego wynikać będzie, że uregulowany został obowiązek podatkowy w zakresie podatku od spadków i darowizn – tylko w przypadku, gdy podstawą nabycia było postanowienie o nabyciu spadku, akt poświadczenia dziedziczenia lub umowa darowizny sporządzona po 2007 r.
  7. Dane osobowe osób darujących i obdarowanych (imię, drugie imię, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania).
  8. Wartość rynkowa działki.

Skontaktuj się z naszą
Kancelarią Notarialną